Spring naar de inhoud
Home
Over Hageland Klassiek
Wie zijn wij
Vrienden van Hageland Klassiek
CD-recensies
Beethoven in een cellofaantje: vreemd maar onuitwisbaar
Drie stijlen, een brug naar schoonheid
Polyfonie, uit het niets….
Johannes & Robert en de invloed van Clara
De Caccini-Clan
Vroege influencers van Bach
Au salon, terugblik op 19de-eeuwse salons
Shakespeare’s Plays
Bach meesterlijk gereconstrueerd
Hendrik Tobi, vergeten Antwerpse Meester
Melancholie in Renaissance & Barok
Zayt Gezunterheyt
Matthew Locke, componist in barre tijden
Verrassende Verkenning van Amerikaanse Kamermuziek
Brahms’ liefde voor de hoorn en de klarinet
De complexe emoties van de vrouw
Hindemith & Schnittke: niet op een nuchtere maag
Hoogtepunten Koningin Elisabethwedstrijd 2024
Partita’s van Bach op een tangentpiano
Le Tragédie de Salomé: spannende thriller
Liederen op gedichte van Heinrich Heine
Canto Ostinato: hypnotiserend of enerverend?
Berg, Brahms, Poulenc & Schumann: piano & klarinet
Tourout, Isaac & Weerbeke: grensoverschrijdende schoonheid
Peter Benoits muzikale erfenis
Kijk, de aarde beeft: Antoine Brumel
Matthew Locke, componist in barre tijden
Het Arcadische ideaal
Europese dromen
(On)voltooid orgelwerk van Bach
Cantiones Natalitiae
Zevenmaal Respighi
Beethoven, Simrock en de Wiener Zeitung
Jos van Immerseel’s klavecimbelmeesterwerk
Bach, bariton/bas en sombere cantates
Mozart’s onvoltooide Mis in C Mineur
Tielman Susato: een man van veel talenten
Mendelssohn, Schotland en Luther.
Arcadelt, Mouton en Desprez: prachtige polyfonie
Gevleugeld risico: The Marian Consort
Paris & Haffner: sprankelende Mozart
Shostakovich: donker en uitdagend
Een waaier aan Franse muziek voor hobo en piano
Luzzaschi: Gefundenes Fressen voor La Néréide
Collegium Vocale Gent : toppen van hemels geluk
Reminiscentiae : de kosmos van Veljo Tormis
Britten & Elgar: een parel uit een oester in de zee
Zomervakantie op Madeira: Concerti Grossi
Saint-Saëns & Lalo: werken voor cello en orkest
Open Spaces: experimentele complexiteit
Mr. Charles, barokmuziek met een slimme twist
Komorebi: sonisch landschap
Legrenzi’s dood van het berouwvolle hart
Chouchane Siranossian: duivelse baroksensatie
De Ratas: meesterlijke muzikale oorwurmen
Orpheus’ Echo: de mystieke kracht van Per-Sonat
Charles-Joseph van Helmont. Wie, zegt u?
1723: alle redenen zijn goed
Philips & Dering: Engelse katholieke bannelingen
Ein Deutsches Barockrequiem: troost & aanvaarding
Telemann versus Rolle: Il Gardellino verbluft
Respighi en het eerbetoon
Hans Georg Nägeli. Wie?
Schönberg en zijn Triskaidekafobie
De houten prins, geheimzinnige Bartók
Haydn’s Stabat Mater: een pareltje!
Hulde aan Maria Malibran
Change, muziekgeschiedenis op een schijfje
Franz, Peter & Schubert
Giacomo Sarcuni
Minimalisme en Marcus Aurelius
Bach mag. Elke dag.
Ryelandt & Gezelle
Uitmuntende klank zonder beeld: Zoroastre
Componisten eren componisten
Hélène de Montgeroult: een ontdekking!
Anna Fedorova, Rachmaninoff
Salve Regina: Händel in Italië
Bach, The Sixteen & de kunst van het kopiëren
Mozart y Mambo: color fuera de las líneas!
Feeëriek, dromerig & verhalend
The Bachs & The Flute
Een Spaanse roadtrip
Oprechte, zuivere schoonheid
Cellissimo
Mendelssohn eert Beethoven eert Bach
Grote spreidstand
Rustige vastheid (bis)
‘Verborgen’ talent
De dromerigheid van een muziekdoosje
Rachmaninov: Liturgy of St. John Chrysostom
Purcell, Händel, Telemann, Platti & Vivaldi | Musica Gloria
Ennio Morricone
Terrain Vague
Handel Enchantresses
Grands Motets Rameau
Leuven Chansonnier
Astor Piazzolla & Ben Faes
Mahler, Berg, Webern en Zemlinsky
Berten D’Hollander & Nicolas Lestoquoy
BRAHMS, 3 Sonates
Luigi Concone
Specchio Veneziano
Naissance
Praktisch
Tickets
Contact
Menu
Home
Over Hageland Klassiek
Wie zijn wij
Vrienden van Hageland Klassiek
CD-recensies
Beethoven in een cellofaantje: vreemd maar onuitwisbaar
Drie stijlen, een brug naar schoonheid
Polyfonie, uit het niets….
Johannes & Robert en de invloed van Clara
De Caccini-Clan
Vroege influencers van Bach
Au salon, terugblik op 19de-eeuwse salons
Shakespeare’s Plays
Bach meesterlijk gereconstrueerd
Hendrik Tobi, vergeten Antwerpse Meester
Melancholie in Renaissance & Barok
Zayt Gezunterheyt
Matthew Locke, componist in barre tijden
Verrassende Verkenning van Amerikaanse Kamermuziek
Brahms’ liefde voor de hoorn en de klarinet
De complexe emoties van de vrouw
Hindemith & Schnittke: niet op een nuchtere maag
Hoogtepunten Koningin Elisabethwedstrijd 2024
Partita’s van Bach op een tangentpiano
Le Tragédie de Salomé: spannende thriller
Liederen op gedichte van Heinrich Heine
Canto Ostinato: hypnotiserend of enerverend?
Berg, Brahms, Poulenc & Schumann: piano & klarinet
Tourout, Isaac & Weerbeke: grensoverschrijdende schoonheid
Peter Benoits muzikale erfenis
Kijk, de aarde beeft: Antoine Brumel
Matthew Locke, componist in barre tijden
Het Arcadische ideaal
Europese dromen
(On)voltooid orgelwerk van Bach
Cantiones Natalitiae
Zevenmaal Respighi
Beethoven, Simrock en de Wiener Zeitung
Jos van Immerseel’s klavecimbelmeesterwerk
Bach, bariton/bas en sombere cantates
Mozart’s onvoltooide Mis in C Mineur
Tielman Susato: een man van veel talenten
Mendelssohn, Schotland en Luther.
Arcadelt, Mouton en Desprez: prachtige polyfonie
Gevleugeld risico: The Marian Consort
Paris & Haffner: sprankelende Mozart
Shostakovich: donker en uitdagend
Een waaier aan Franse muziek voor hobo en piano
Luzzaschi: Gefundenes Fressen voor La Néréide
Collegium Vocale Gent : toppen van hemels geluk
Reminiscentiae : de kosmos van Veljo Tormis
Britten & Elgar: een parel uit een oester in de zee
Zomervakantie op Madeira: Concerti Grossi
Saint-Saëns & Lalo: werken voor cello en orkest
Open Spaces: experimentele complexiteit
Mr. Charles, barokmuziek met een slimme twist
Komorebi: sonisch landschap
Legrenzi’s dood van het berouwvolle hart
Chouchane Siranossian: duivelse baroksensatie
De Ratas: meesterlijke muzikale oorwurmen
Orpheus’ Echo: de mystieke kracht van Per-Sonat
Charles-Joseph van Helmont. Wie, zegt u?
1723: alle redenen zijn goed
Philips & Dering: Engelse katholieke bannelingen
Ein Deutsches Barockrequiem: troost & aanvaarding
Telemann versus Rolle: Il Gardellino verbluft
Respighi en het eerbetoon
Hans Georg Nägeli. Wie?
Schönberg en zijn Triskaidekafobie
De houten prins, geheimzinnige Bartók
Haydn’s Stabat Mater: een pareltje!
Hulde aan Maria Malibran
Change, muziekgeschiedenis op een schijfje
Franz, Peter & Schubert
Giacomo Sarcuni
Minimalisme en Marcus Aurelius
Bach mag. Elke dag.
Ryelandt & Gezelle
Uitmuntende klank zonder beeld: Zoroastre
Componisten eren componisten
Hélène de Montgeroult: een ontdekking!
Anna Fedorova, Rachmaninoff
Salve Regina: Händel in Italië
Bach, The Sixteen & de kunst van het kopiëren
Mozart y Mambo: color fuera de las líneas!
Feeëriek, dromerig & verhalend
The Bachs & The Flute
Een Spaanse roadtrip
Oprechte, zuivere schoonheid
Cellissimo
Mendelssohn eert Beethoven eert Bach
Grote spreidstand
Rustige vastheid (bis)
‘Verborgen’ talent
De dromerigheid van een muziekdoosje
Rachmaninov: Liturgy of St. John Chrysostom
Purcell, Händel, Telemann, Platti & Vivaldi | Musica Gloria
Ennio Morricone
Terrain Vague
Handel Enchantresses
Grands Motets Rameau
Leuven Chansonnier
Astor Piazzolla & Ben Faes
Mahler, Berg, Webern en Zemlinsky
Berten D’Hollander & Nicolas Lestoquoy
BRAHMS, 3 Sonates
Luigi Concone
Specchio Veneziano
Naissance
Praktisch
Tickets
Contact
Hageland Klassiek
Wie zijn wij?
Vrienden
Vrienden van Hageland Klassiek
Contact
Vragen of suggesties?